Welke nieuwsbrieven je wel wil ontvangen

Welke nieuwsbrieven wil je wel ontvangen. In dit blog van SHARP Support wordt een rijtje tips gegeven.

Welke nieuwsbrieven wil je nou wél ontvangen. Vanuit mijn online marketingexpertise heb ik natuurlijk verstand van nieuwsbrieven en de systemen die daarbij horen. En vanuit dat perspectief zweer ik erbij: het is gewoon een heel handige marketingtool.

Maar voor mijzelf als ondernemer heb ik een broertje dood aan nieuwsbrieven ontvangen. Binnen een mum van tijd kan je inbox zo volledig volgelopen zijn door nieuwsbrieven, dat je de echt belangrijke mails kan missen. De chaos die dan is ontstaan, is compleet. Precies dit schetst de haat-liefdeverhouding die ik heb met nieuwsbrieven. Dat gezegd hebbende: er zijn een aantal nieuwsbrieven die je wél graag direct in je inbox wil ontvangen.

Frankwatching

Ik ben niet dol op nieuwsbrieven voor mijn eigen bedrijf en persoonlijke ontwikkeling. Vaak zie ik het toch een beetje als inboxvervuiling. Maar de nieuwsbrief van Frankwatching is er zeker een die ik wel graag ontvang. Waarom? Omdat ze makkelijk leesbaar zijn, relevant (ik leer er ook echt wat van) en gaan over veel verschillende onderwerpen (breed dus). Ook vind ik ze objectief en kom ik zelden een artikel tegen waar ik mijn vraagtekens bij zet.

LinkedIn

Linkedin is al een behoorlijke tijd niet meer weg te denken uit de wereld van social media. Mijn gevoel zegt mij dat met alle trammelant en onrust rondom Twitter, het LinkedIn gebruik alleen maar groter gaat worden. En relevanter. Des te belangrijker is het om op de hoogte te blijven van de ins en outs van dit sociale platform.

Schaamteloos delegeren

Als VA zijnde wil ik natuurlijk zo veel mogelijk ZZP’ers, eenmanszaken en kleine MKB’ers helpen met het voeren van onder andere de backoffice. Maar ik snap heel goed dat als jij je bedrijf van de grond af hebt opgebouwd en alle kennis in jóuw hoofd zit, het heel lastig kan zijn om werkzaamheden door iemand anders uit te laten voeren. Precies dat is iets waar Taco Oosterkamp ondernemers mee helpt. Het schaamteloos delegeren van allerlei werkzaamheden die je nu waarschijnlijk nog zelf doet. Om op de hoogte te blijven van die kant van de ondernemersmedaille, volg ik Taco graag via zijn nieuwsbrief (wel even door de Amerikaanse toon heen bijten overigens 😊).

Fit blijven

Arie Boomsma. Ja, de fitnessgoeroe die veel actief is op Instagram en die je regelmatig in de media voorbij ziet komen. Zijn blik op hoe je fit kunt blijven, spreekt mij enorm aan. Als eigenaar van VondelGym, een fitness community in Amsterdam en Rotterdam, vindt Arie het vooral belangrijk dat je in beweging blijft. Hoe je dat vervolgens doet, is hem om het even. Zo geeft hij bijvoorbeeld aan dat je van bewegen ook een spel kunt maken. Waardoor je veel bewuster gaat bewegen. Ook als je geen fan bent van de sportschool, kan je met zijn tips een fit leven leiden. Sinds kort heeft hij een nieuwsbrief, waarin hij zijn eigen inspiratiebronnen deelt. Dikke tip om te volgen!

Goede teksten schrijven

Als je een website hebt, wil je natuurlijk zo goed mogelijk worden gevonden in vooral Google. Afgezien van het feit dat je dan rete goede content moet schrijven die daadwerkelijk wat leert aan je doelgroep, ontkom je dan ook niet aan SEO. Gabrielle van Rosmalen heeft daarom de SEO School voor ondernemers opgericht én deelt regelmatig praktische tips waardoor je zelf al makkelijker SEO teksten kunt gaan schrijven. Ook voor mij als tekstschrijver dus heel fijn om te volgen en dikke tip voor iedereen die SEO teksten wil schrijven.

Slim werken

meereffect is dé gecertificeerde David Allen Partner binnen Nederland, wat betekent dat als je Getting Things Done je wil leren en bijhouden, je bij hen aan het juiste adres bent. Het is ook geen geheim dat ik dol ben op deze methode, het komt regelmatig terug in mijn andere blogs.

LinkedIn abonneerfunctie

Wat ik overigens ook nog weleens zie gebeuren, is dat een LinkedIn contact je automatisch toevoegt aan de nieuwsbrief. Iedere nieuwsbrief die dan de deur uitgaat, komt direct ongevraagd je inbox in. Daar ben ik absoluut niet van gediend en zal ik dus ook nooit toepassen in mijn eigen bedrijf óf adviseren aan jou als ondernemer. Wil je wel al je LinkedIn connecties snel op de hoogte brengen van je laatste nieuws, dan bestaat er binnen LinkedIn zelf een nieuwsbrieffunctie mét abonneerfunctie.

Ik ben benieuwd welke nieuwsbrieven jij volgt als ondernemer. Laat je het mij weten? Wil je overigens zelf een nieuwsbrief opstellen en geen idee waar te beginnen? Neem dan vrijblijvend contact op voor de mogelijkheden.

Foto van Ehimetalor Akhere Unuabona via Unsplash

Een gedachte over “Welke nieuwsbrieven je wel wil ontvangen

Reacties zijn gesloten.