Samenwerken met SHARP Support

Hoe samenwerken met SHARP Support in de praktijk werkt en vooral hoe je daarmee meer vrije tijd krijgt, is voor iedereen anders. Door corona hebben we geleerd dat op afstand samenwerken, prima kon. Inmiddels verwacht ook het CPB dat er meer thuisgewerkt gaat worden dan voor corona. In de praktijk werken zzp'ers alleen al vaak vanuit huis. Ook de kleinere MKB organisaties hebben vaak een kantoor aan huis. En dat kan niet alleen best eenzaam zijn, je kunt ook doorschieten en áltijd maar aan het werk zijn. Je werk-privé-balans is ver te zoeken.

En dat is precies de reden waarom je moet gaan samenwerken met SHARP Support. Mijn klanten geven vaak aan dat het beheren van de inbox alleen al ontzettend veel tijd oplevert. En dat is makkelijker geregeld dan men vaak verwacht. Heb je al een gezamenlijke inbox? Dan is toegang zó geregeld.

Heb je geen gezamenlijke inbox en wil je deze ook niet? Dan is het handig mij je inloggegevens te geven. Deze worden bewaard in een password manager en daar wordt natuurlijk zeer vertrouwelijk mee omgegaan. Eindigt de samenwerking? Dan verwijder ik direct je opgeslagen wachtwoorden, maar zal ik je ook aanraden je wachtwoord te wijzigen.

Praktische voorbeelden

  • Stuur foto's van jouw aantekeningen via WhatsApp, WeTransfer of per mail en ik zorg ervoor dat het een mooi gespreksverslag, offerte of voorstel wordt.
  • Neem je meetings op en lever je audio-opnames bij mij in via WeTransfer. Afhankelijk van groepsgrootte, duur, audiokwaliteit en taal krijg je de transcriptie binnen maximaal 5 werkdagen in je inbox.
  • Geef mij toegang tot je achterstallige online archief en je ontvangt een mooi voorstel met een nieuwe archiefstructuur. Na jouw akkoord, zorg ik ervoor dat jij je bestanden weer overal kunt vinden.
  • Je tool zo inrichten dat jij er direct mee aan de slag gaat. Veel leveranciers hebben tegenwoordig een opstartservice. Heb jij net die ene leverancier te pakken die dat niet heeft en hik je er zelf tegenaan? Door mijn uitgebreide kennis en ervaring, kan ik zo'n tool vaak makkelijk en snel voor je inrichten.

Hoe mijn adviezen gaan werken voor jou

Ervaring leert dat ik vooral in de eerste paar weken van onze samenwerking, een goed beeld krijg van hoe je nu werkt. Omdat het mijn expertise is sneller en slimmer te werken, ga ik je wijzen op een aantal zaken. Dat doe ik natuurlijk respectvol, maar zeker eerlijk, open, transparant en direct. Die adviezen gaan ervoor zorgen dat:

  • je chaos wordt gestructureerd en dat er patronen zullen ontstaan.
  • je deadlines worden bewaakt.
  • je altijd eerlijke feedback krijgt en daardoor niet voor verrassingen zult komen te staan.
  • je nooit meer achterloopt met werk en je klanten weer kunnen bouwen op je communicatieve vaardigheden.
  • je meer vrije tijd krijgt en daardoor weer weet waarom je bent gaan ondernemen.

Feedback geven en ontvangen

Ik ben niet iemand in loondienst en heb daarom geen proefperiode opgenomen in mijn overeenkomsten, maar ik ben ook de beroerdste niet. Starten we met samenwerken en kom jij er achter dat SHARP Support niet de juiste partner is voor je? Stuur dan een mailtje en zeg de overeenkomst op. Je krijgt de eerste maand dan volgens overeenkomst gefactureerd.

In het begin dat je samenwerkt met SHARP Support, is het handig en fijn om eens in de twee weken telefonisch contact te hebben. We kunnen elkaar dan nog beter leren kennen, elkaar op de hoogte stellen, vragen stellen of gewoon even bijpraten. Dat gebeurd wel altijd telefonisch; met mijn zittende beroep heb ik er de gewoonte van gemaakt te wandelen tijdens het bellen. In de loop van de tijd en bij tevredenheid zullen we eens per maand telefonisch contact hebben. Feedback geven en ontvangen vind ik namelijk zeer belangrijk voor een goede samenwerking.

Kennismaken

Voordat wij met SHARP Support gaan samenwerken, maken we eerst telefonisch kennis. In deze kennismaking ga ik je van alles en nog wat vragen. Denk daarbij aan vragen zoals:

  • Waar loop je tegenaan?
  • Waar voel jij je fijn bij om uit te besteden?
  • Wat heb je zelf al gedaan om meer tijd te krijgen?
  • Met welke tools werk je nu al?
  • Hoeveel e-mails heb je in je inbox?
  • Waar wil je naartoe in de toekomst? Wil je bijvoorbeeld doorgroeien naar een BV met personeel? Of bewust een eenmanszaak met een freelance team?

Dat zijn vragen die ik nodig heb van je om te kijken óf we überhaupt kunnen gaan samenwerken. Denk daar dus vooral al gerust over na!

Na de kennismaking

Als we eenmaal kennis hebben gemaakt en het voelt voor ons allebei goed, gaan we het hebben over de juridische kant van samenwerken en spreken we ook een startdatum af. Vanaf het moment dat we het gesprek beëindigen, ga ik aan de slag voor je. Als eerst ontvang je dan een aantal documenten.

  • Opdracht van Overeenkomst (inclusief geheimhouding)
  • Verwerkersovereenkomst
  • Algemene Voorwaarden

Ik vraag je deze documenten altijd te retourneren vóórdat we gaan samenwerken. Vind niet alleen ik fijn, de Belastingdienst vindt dat ook prettig.

In deze zelfde e-mail vraag ik je ook mij toegang te geven tot je systemen. Je e-mail, agenda, Trello, Asana, CRM, website, Teams, Google Drive, Dropbox. Kortom: alles dat ik nodig heb om te zorgen dat jij meer vrije tijd krijgt.

Nieuwsgierig naar met welke tools ik werk? Dat kan je lezen in deze toolkit.