Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen. FAQ’s. Hoe je het ook noemt, in de loop van de jaren heb ik behoorlijk wat dezelfde vragen beantwoord. Tijd om de meest veelgestelde vragen eens op een rijtje te zetten.

Uurtje-Factuurtje of abonnement?

Uurtje-Factuurtje of een abonnement. Het is echt een van de meest veelgestelde vragen die ik krijg. En allebei is mogelijk. Wat voor jou het beste is, is geheel afhankelijk van wat jouw wensen zijn. Natuurlijk kan ik je daar als ervaren Virtual Assistant bij helpen en in adviseren. Maar de uiteindelijke keuze is aan jou.

 

Ik zie dat je je alleen richt op de Nederlandse markt. Ik ben een Nederlandse ondernemer en heb alleen maar internationale klanten. Mijn voertaal is Engels. Is dat een probleem?

Nee. Ik heb gewerkt in meerdere internationale en technische omgevingen en vind Engels een zeer leuke taal om te lezen, schrijven en spreken. Werken in een internationale omgeving is dan ook geen probleem.

Wat gebeurt er als ik de uren in mijn abonnement niet volledig gebruik?

Ook een veelgestelde vraag is wat er gebeurd als niet alle uren van het abonnement worden opgemaakt. Of de uren dan mee kunnen naar de volgende maand. Het meest korte antwoord daarop is nee. Het is niet mogelijk om uren mee te nemen naar de volgende maand en je krijgt alle uren van het abonnement gefactureerd. De uren zijn gereserveerd voor jou en kan ik niet meer aan een andere ZZP’er of MKB’er besteden. Wel kijk ik maandelijks of je nog uitkomt met de uren, of je niet een te hoog urenabonnement afneemt of juist een te laag urenabonnement. Wanneer ik zie dat het niet meer in balans is, zal ik je daarin eerlijk en transparant adviseren.

 

Wie kunnen terecht bij jou

Nederland heeft veel ZZP’ers en eenmanszaken en die groei neemt alleen maar toe. Uit ervaring weet ik dat het in het begin allemaal nog prima te behappen is in je eentje. Maar vaak groeien eenmanszaken door en hebben ze de tijd niet meer om alles zelf te doen. Dan is het moment echt wel aangebroken om hulp in te schakelen. En omdat Nederland nog steeds meer dan genoeg eenmanszaken heeft én het MKB de motor van onze economie is, heb ik besloten alleen voor hen werkzaam te zijn.

 

Ik wil niet vastzitten aan allerlei contracten enzo, maar juist de flexibele schil behouden. Kan dat?

Jazeker. Ik gebruik wel een door de Belastingdienst goedgekeurde opdracht van overeenkomst. Daar zijn natuurlijk mijn Algemene Voorwaarden onderdeel van. Als je de samenwerking wil beëindigen kan dat. Ik hanteer 1 maand opzegtermijn voor de urenabonnementen.

 

Ik wil je graag inhuren maar wel mijn eigen Algemene Voorwaarden van toepassing laten zijn. Kan dat?

Heel simpel: nee. Ik heb goed nagedacht over de spelregels binnen mijn bedrijf. Deze regels heb ik opgesteld in mijn Algemene Voorwaarden en daar ga je, met het ondertekenen van het contract, automatisch mee akkoord.

 

Ik ben bang dat de tarieven onbetaalbaar worden.

Dat is niet nodig. Ik bekijk 2 keer per jaar mijn tarieven en kijk of ze nog marktconform zijn. Als ze dat niet meer zijn, indexeer ik mijn tarieven. Dat doe ik altijd weloverwogen en krijg je natuurlijk ook op tijd een bericht over. Ga je niet akkoord met de tarieven en wil je de samenwerking daarom beëindigen? Dan heb je daar ruim de tijd voor.

 

Wat gebeurt er met het werk als jij met vakantie bent? En hoe vaak ben je met vakantie?

Als eigen ondernemer kán ik er natuurlijk voor kiezen de hele dag op de golfbaan te hangen ofzo. Maar dat is niet de reden waarom ik ben gaan ondernemen. Ik neem dus niet vaak vakantie en als ik vakantie neem, krijg je daar ruim op tijd bericht van. Als ik afwezig ben, blijft het werk liggen.

 

Kan jij als Virtual Assistant ook de telefoon beantwoorden?

Nee. Ik kan je beter helpen door alleen de uitvoerende en strategische werkzaamheden aan te bieden. Er zijn veel meer oplossingen voor telefoonbeantwoording, waaronder een VoIP service.

 

Als ik jou inschakel, kan ik je dan altijd bereiken?

Nee. Ik heb meerdere opdrachtgevers en daarom is het geen doen de héle dag stand-by te staan voor je. Je mag wel altijd een mailtje of een appje sturen. Die lees ik gedurende de dag. Soms kan het dan zijn dat je redelijk snel een reactie krijgt, andere keren laat het even op zich wachten. In de praktijk krijg je altijd binnen 24-48 uur een reactie.

 

Ik wil graag lokale leveranciers inschakelen en zie dat jij in Amersfoort zit. Werk je ook op locatie?

Nee. Ik heb meerdere opdrachtgevers en heb er zeer bewust voor gekozen te werken vanuit mijn eigen kantoor.

 

Maar jij bent toch gewoon online secretaresse?

Nee, zeker niet. Ja, ik bied secretariële diensten aan, maar ben dat zeker niet. Ik bied hoogwaardige sparringsessies aan en hoe langer ik met je samenwerk, hoe beter ik jou en je bedrijf leer kennen, hoe beter advies ik je kan geven in die sparringsessies. Deze sessies kunnen over van alles en nog wat gaan: je salesstrategie, je persoonlijke groei, hoe jij je eigen klant kunt opvoeden, hoe je uiteindelijk kunt doorgroeien naar een bedrijf met personeel, hoe je meer vrije tijd kunt krijgen én houden. Dat soort dingen.

 

Maar een VA is toch puur technisch. Dan kan jij ook mijn website enzo bouwen.

Ja, ik weet hoe een website wordt gebouwd. Ja, ik weet genoeg van de technieken. Maar nee. Ik voer de technische kant van dat verhaal niet meer zelf uit. Als je iemand nodig hebt die dat hele traject voor je begeleidt, ben je bij mij aan het juiste adres. Als je iemand nodig hebt die het voor je bouwt, ben je bij mij niet aan het juiste adres.

 

Ik ben op zoek naar een vergaderlocatie in Midden Nederland, kan jij mij verder helpen?

Ik krijg heel vaak de vraag om vergaderlocaties in Midden Nederland te zoeken. Locaties die goed bereikbaar zijn met de auto én met het Openbaar Vervoer. In dit blog tip ik 5 vergaderlocaties in Midden Nederland. De locaties zijn vaak geschikt voor bijeenkomsten met 50 personen. Zit hier geen goede locatie voor je tussen? Neem dan contact op voor meer mogelijkheden.