Diensten

Diensten

Welke diensten ik aanbied met SHARP Support, is afhankelijk van wat jij nodig hebt. Voordat we daar naar gaan kijken, vind ik het allereerst belangrijk om te weten wat je écht wil en écht nodig hebt. Matchen we? Dan krijg je na het kennismakingsgesprek een duidelijke mail met een op maat gemaakt voorstel.

Benieuwd naar de kosten? Op 'Tarieven' vind je daar een handig overzicht van. 

Soms kom ik ondernemers tegen die weten dat ze meer vrije tijd willen, maar niet weten hoe ze dat kunnen bereiken. Voor juist die ondernemers heb ik een handig overzichtje gemaakt met concrete voorbeelden van samenwerken

Tot slot ook niet onbelangrijk: omdat ik begrijp dat hulp inschakelen lastig kan zijn, begeleid ik je in je eigen tempo naar werken met SHARP Support. Hoe? Heel simpel: door eerlijke, open, transparante communicatie eerst het werkvertrouwen op te bouwen. Als die belangrijke basis er ligt, gaat het samenwerken vanzelf steeds soepeler. 

Losse klussen

Losse klussen kan je ook uitbesteden aan SHARP Support, Virtual Assistant voor ZZP en klein MKB. Wat voorbeelden op een rij:

In alle documenten hetzelfde lettertype, voettekst, koptekst, kleuren. Een grote database in Excel snel geanalyseerd en opgeschoond. Je aantekeningen overgetypt. Je Trellosjabloon ingericht en geautomatiseerd. Je e-mail opgeschoond. Je audio-opname getranscribeerd. Je gespreksverslagen uitgewerkt. Je brainstormsessie uitgewerkt naar een PowerPoint presentatie.

Meer weten over hoe je kunt samenwerken met SHARP Support.

Online marketing

Online marketing bij SHARP Support: je contentplanning is gemaakt, op basis van je website en marktonderzoek worden social media updates gemaakt, berichten worden ingepland, KPI’s worden bijgehouden, KPI-documenten worden eventueel opgezet, hashtagonderzoek wordt gedaan, zoekwoordenonderzoek wordt gedaan, voor jou relevante branches worden in de gaten gehouden, blogs worden gepubliceerd in WordPress, er wordt rekening gehouden met SEO, projectmatig marketing gerelateerd onderzoek wordt voor je uitgevoerd (voor een nieuw product bijvoorbeeld). Dat soort dingen. Alle werkzaamheden voor betaald adverteren? Daarvoor verwijs ik je graag naar een van mijn netwerkconnecties.

Tekstschrijven

Tekstschrijven door SHARP Support: je vacatures worden geschreven, je blogposts worden geschreven, interne documenten worden geschreven, offertes worden geschreven of herschreven, je websiteteksten worden geschreven of herschreven, ik maak standaardteksten voor je, je redactiewerkzaamheden worden opgepakt. Kortom: heel veel tekstuele werkzaamheden die worden uitgevoerd.

Backoffice

Backoffice laten voeren door SHARP Support: wel je agenda beheren, je e-mailinboxen structureren en beheren, je digitale archief bijhouden, je vergaderingen notuleren (o.b.v. transcriptie), je debiteuren worden netjes bijgehouden en herinnerd, je crediteuren worden netjes voorbereid, je verkoopfacturatie wordt verstuurd. Dat soort dingen allemaal wel. Maar niet de receptie bemannen, geen eerstelijns telefoonbehandeling en andere zaken waar aanwezigheid voor nodig is.

Procesoptimalisatie

Procesoptimalisatie door SHARP Support: Ik begrijp dat dit een nogal vage term kan zijn. Ik zal ‘m zo beknopt en praktisch mogelijk uitleggen.

Kleinere bedrijven die veel backoffice zelf hebben opgepakt of her en der hebben verspreid, hebben alle kennis in hun hoofd. Dat is verrekte lastig als je eenmaal hebt besloten dat je hulp nodig hebt. En dan kom ik om de hoek kijken: ik voer namelijk voor een bepaalde periode alle hiervoor genoemde werkzaamheden voor je uit én leg deze direct vast in duidelijke procesbeschrijvingen.

Oh ja, extraatje: als je langdurig gaat samenwerken met mij, krijg je de procesoptimalisatie er standaard bij.

Tips & advies

Wel interesse in extra handjes in je organisatie, maar geen idee wat je specifiek in jouw bedrijf kan uitbesteden? Noteer dan 2 weken ál je werkzaamheden in bijvoorbeeld dit handige Exceldocumentje. Kijk na 2 weken naar deze lijst en stel jezelf een aantal vragen:

  • Moet ik al deze werkzaamheden écht zelf doen?
  • Zijn er werkzaamheden die ik moeilijk of lastig vind om uit te voeren?
  • Zijn er werkzaamheden die helemaal niet leuk zijn om uit te voeren?

Als je antwoord hebt gegeven op deze vragen, wordt het voor jou makkelijker te bepalen wat je doorschuift naar een VA.

En als laatste: inventariseer gedetailleerd je werkprocessen. Als je dan eenmaal toe bent aan een VA, is het proces makkelijker over te dragen. Heb je daar geen tijd voor? Ook dat kan ik prima voor je oppakken!

Meer weten?

Meer tips over delegeren kan je hier lezen:

De voordelen

  • Ik werk vanuit mijn eigen kantoor, maar sta wel flexibel klaar voor je.
  • Alleen uren afnemen die je echt nodig hebt? Natuurlijk is dat ook mogelijk!
  • Heb je een tijdelijke klus? Een spoedklus? Weinig is echt onmogelijk. Je hebt dus altijd flexibiliteit.
  • Zelf ben ik óók een ondernemer. Daardoor weet ik wat ondernemen is en kan ik goed inspelen op wat jij echt nodig hebt.
  • Door goede, heldere (werk)afspraken te maken over bijvoorbeeld deadlines, werktijden en het dienstenpakket, is het risico op miscommunicatie klein. Is iets toch onduidelijk? Voor jou of mij? Een appje, belletje of mailtje zal een hoop verduidelijken.
  • Je loopt geen risico's, je betaalt geen werkplekkosten, krijgt meer ademruimte en (vrije) tijd en je kunt je beter focussen op wat je wil doen.
  • Door de Belastingdienst goedgekeurde modelovereenkomst inzetten? Werken volgens de AVG? Ook dat is natuurlijk mogelijk!