Diensten
Welke diensten ik aanbied met SHARP Support, is afhankelijk van wat jij nodig hebt. Voordat we daar naar gaan kijken, vind ik het allereerst belangrijk om te weten wat je écht wil en écht nodig hebt. Matchen we? Dan krijg je na het kennismakingsgesprek een duidelijke mail met een op maat gemaakt voorstel.
Benieuwd naar de kosten? Op 'Tarieven' vind je daar een handig overzicht van.
Soms kom ik ondernemers tegen die weten dat ze meer vrije tijd willen, maar niet weten hoe ze dat kunnen bereiken. Voor juist die ondernemers heb ik een handig overzichtje gemaakt met concrete voorbeelden van samenwerken.
Tot slot ook niet onbelangrijk: omdat ik begrijp dat hulp inschakelen lastig kan zijn, begeleid ik je in je eigen tempo naar werken met SHARP Support. Hoe? Heel simpel: door eerlijke, open, transparante communicatie eerst het werkvertrouwen op te bouwen. Als die belangrijke basis er ligt, gaat het samenwerken vanzelf steeds soepeler.
Losse klussen
Al je documenten hebben hetzelfde lettertype, dezelfde voettekst, koptekst, kleuren. Je huisstijldocumenten zijn gemaakt. Die ene grote database in Excel is geanalyseerd, vergeleken, strakgetrokken en opgeschoond. Je aantekeningen zijn niet alleen uitgewerkt, de notulen ook samen met de actie-/besluitenlijst. Dat ene Trellobord is ingericht en geautomatiseerd, je hebt geen 1.001 ongelezen e-mails meer in je inbox en powerpoint-presentaties worden voortaan voor je gemaakt. Samenwerken en losse klussen uitbesteden aan een Virtual Assistant kan als zzp’er of als mkb’er.
Online marketing
Contentplanning is gemaakt, social media updates zijn gemaakt, updates worden ingepland, uitgelichte afbeeldingen voor je site worden gezocht, bezoekersaantallen worden bijgehouden, aantal likes worden bijgehouden. Wanneer je het beste kunt posten wordt voor je uitgezocht, wat speelt in je branche wordt uitgezocht, je netwerk wordt geïnventariseerd, je LinkedIn-profiel wordt onder de loep genomen, je LinkedIn-uitnodigingen worden beheerd en je instellingen worden regelmatig gecontroleerd op privacy. Allemaal onderdelen die SHARP Support als online marketing dienst aanbied aan zzp’ers en mkb’ers.
Tekstschrijven
Vacatures worden geschreven, blogs worden voorbereid, blogs worden geschreven, huisstijldocumenten worden geschreven, veelgestelde vragen worden geïnventariseerd én een standaard antwoord wordt bedacht, offertes worden geschreven of herschreven, websiteteksten worden geschreven of herschreven, standaardteksten worden gemaakt voor je. Als Virtual Assistant neem ik met tekstschrijven veel werk uit handen van zzp’ers en mkb’ers die klaar zijn met het schrijven van hun eigen teksten.
Backoffice
Je agenda is altijd up-to-date, e-mailinboxen zijn minimaal een keer per dag leeg, nooit meer e-mails kwijt, je crediteuren worden wekelijks voorbereid, je debiteuren worden wanneer nodig herinnerd, je verkoopfacturatie wordt maandelijks verstuurd, je digitale archief is nooit meer een zooitje, vergaderingen zijn genotuleerd, je CRM wordt ingericht en bijgehouden, e-mails worden gemonitord op acties, die acties worden bijgehouden én je wordt herinnerd aan nog openstaande acties. Werkzaamheden die al veel zijn uitgevoerd voor veel verschillende klanten. Ben jij klaar voor een georganiseerde backoffice?
Procesoptimalisatie
Alle kennis die nu in je hoofd zit wordt verzameld, bedrijfsprocessen worden geïnventariseerd, verbetervoorstellen voor processen worden uitgebracht, waar kan wordt geautomatiseerd, een handboek wordt gemaakt waarin álle kennis wordt opgesomd, checklists van processen worden gemaakt en bijgehouden, procesbeschrijvingen worden gemaakt. Door het stellen van veel vragen en het uitvoeren van de werkzaamheden, pluk ik de kennis uit je hoofd en leg ik deze vast. Op die manier zie ik welk proces vastloopt en welke verbetering nodig heeft. Procesoptimalisatie is daar het logische en directe gevolg van.
Tips & advies
Wel interesse in extra handjes in je organisatie, maar geen idee wat je specifiek in jouw bedrijf kan uitbesteden? Noteer dan 2 weken ál je werkzaamheden in bijvoorbeeld dit handige Exceldocumentje. Kijk na 2 weken naar deze lijst en stel jezelf een aantal vragen:
- Moet ik al deze werkzaamheden écht zelf doen?
- Zijn er werkzaamheden die ik moeilijk of lastig vind om uit te voeren?
- Zijn er werkzaamheden die helemaal niet leuk zijn om uit te voeren?
Als je antwoord hebt gegeven op deze vragen, wordt het voor jou makkelijker te bepalen wat je doorschuift naar een VA.
En als laatste: inventariseer gedetailleerd je werkprocessen. Als je dan eenmaal toe bent aan een VA, is het proces makkelijker over te dragen. Heb je daar geen tijd voor? Ook dat kan ik prima voor je oppakken!
Meer tips over delegeren kan je hier lezen:
- Hard werken & delegeren, blog SHARP Support
- Delegeren met GTD, meereffect
- 9 tips: leer delegeren en loslaten als de beste, Gerdi Hulsink
- Delegeren kun je leren, Management Team
- Boek 'Schaamteloos delegeren', Taco Oosterkamp
De voordelen
- Ik werk vanuit mijn eigen kantoor, maar sta wel flexibel klaar voor je.
- Alleen uren afnemen die je echt nodig hebt? Natuurlijk is dat ook mogelijk!
- Heb je een tijdelijke klus? Een spoedklus? Weinig is echt onmogelijk. Je hebt dus altijd flexibiliteit.
- Zelf ben ik óók een ondernemer. Daardoor weet ik wat ondernemen is en kan ik goed inspelen op wat jij echt nodig hebt.
- Door goede, heldere (werk)afspraken te maken over bijvoorbeeld deadlines, werktijden en het dienstenpakket, is het risico op miscommunicatie klein. Is iets toch onduidelijk? Voor jou of mij? Een appje, belletje of mailtje zal een hoop verduidelijken.
- Je loopt geen risico's, je betaalt geen werkplekkosten, krijgt meer ademruimte en (vrije) tijd en je kunt je beter focussen op wat je wil doen.
- Door de Belastingdienst goedgekeurde modelovereenkomst inzetten? Werken volgens de AVG? Ook dat is natuurlijk mogelijk!
12 gedachten over “Diensten”
Reacties zijn gesloten.