SHARP Support stelt zich graag voor!

SHARP Support stelt zich voor - Virtual Assistant - Amersfoort - Blog

SHARP Support is een Virtual Assistant. Vanuit mijn eigen kantoor in Amersfoort help ik ZZP en MKB ondernemers meer vrije tijd te krijgen. In dit blog leg ik je uit hoe SHARP Support is ontstaan en wat je van mij kan verwachten aan andere blogs. Zoals tips voor je backoffice, online marketing, geschreven teksten en hoe je je werkprocessen kunt inventariseren en optimaliseren. Maar ook allerlei handigheidjes voor verschillende tools komen voorbij.

Waarom SHARP Support?

Allereerst: SHARP Support staat voor Sanne den Hartog Assisting Representative Professional Support. Representative staat voor mij voor bijzonder. Waarom SHARP Support is opgericht is eigenlijk heel simpel: als oudste dochter van ondernemers aan huis, wist ik al snel dat ook bij mij het ondernemerschap in het bloed zit. Eerder heb ik gekeken naar de mogelijkheden. Zo heb ik via Academie voor Virtuele Assistenten gekeken naar mogelijkheden om Virtual Assistant te worden, maar het bleek niet het juiste moment. In januari 2015 weer naar gekeken en deze keer serieus. Toch besloot ik nog even niet te starten.

Toch zijn we nu hier beland! Het starten als Virtual Assistant bleef knagen en wie niet waagt, wie niet wint. Eind 2015 besloot ik daarom de knoop door te hakken en mijn ondernemersplannen uit de koelkast te halen. Wat begon met dingen als een website opzetten, belastingregels ontdekken, uitgelegd krijgen hoe je een goede boekhouding moet voeren, bedenken wie ik graag met mijn onderneming als Virtual Assistant zou willen helpen en wat nou eigenlijk mijn doel zou zijn met SHARP Support.

Het doel van SHARP Support

Dat doel was snel bedacht: als zo lang als ik mij kan herinneren, werk ik op afstand met leidinggevenden. De directeur of manager was veel buiten de deur en ik veel op kantoor. Doordat ik het fort bewaakte, kreeg de directeur of manager meer tijd voor andere dingen. Precies dat is wat ik wilde blijven doen met mijn bedrijf.

Maar deze keer niet voor de grote tot zeer grote bedrijven. Nee. Vanuit mijn omgeving heb ik gezien dat juist de ZZP’er en de kleinere MKB organisatie (tot 10 medewerkers) nog heel veel zelf doet. Vaak hebben zij te veel werk liggen om het allemaal zelf te blijven doen en te weinig om alles uit te besteden aan een werknemer. Of ze zijn seizoensgebonden. Of ze willen graag een flexibele schil houden. En precies die groep, kan mijn diensten het beste gebruiken. In een notendop is mijn missie: zorgen dat jij meer vrije tijd krijgt voor andere dingen. Privé of zakelijk.

Hoe werkt dat dan?

Omdat geen een ondernemer hetzelfde is, is hoe het voor jou werkt ook niet in 1 lijn te gieten. Het is simpelweg afhankelijk van wat jij nodig hebt en de gebieden waar jij nu in overloopt. Weet je nog niet precies wat je nodig hebt? Of vind je het lastig een concreet beeld te krijgen van alle mogelijkheden? Dan is onderstaand rijtje zeker handig!

  • Digitale ondersteuning: denk hierbij aan het voorsorteren van je e-mail (wat moet je echt weten, de nieuwsbrieven, vergaderverzoeken, etc.), agendabeheer (die ene afspraak die je steeds probeert te plannen, voor je plannen), digitale archivering, professionele presentaties maken, maken van sjablonen en templates die ook echt werken, deadlinebewaking van allerlei acties of reacties die je nog moet uitvoeren of krijgen.
  • Financieel: van het versturen van je facturen en offertes tot aan het aanmanen van je debiteuren, maar ook je crediteuren dusdanig voorbereiden dat je ze alleen nog maar hoeft in te boeken in je boekhoudprogramma.
  • Algemene ondersteuning: het volledig verzorgen van zakenreizen, notuleren (actielijsten, woordelijk, etc. a.h.v. audio-opnames), uitwerken van je spraakopnames tot een mooi overzichtelijk document, inclusief overzichtelijke acties (die desgewenst gelijk kunnen worden gedelegeerd naar verantwoordelijken),
  • Sales & Marketing: van het controleren van je mailingbestand tot aan het versturen van je mailing, concurrentenonderzoek, koude acquisitie, leadopvolging, social media beheer, etc.
  • Events: het uitzoeken van geschikte locaties voor je klantevent, het volledig organiseren van managementbijeenkomsten, heisessies, MT-vergaderingen, beursondersteuning, etc.
  • Personeelszaken: verlofregistratie, ziekteverzuimregistratie, opstellen van arbeidsovereenkomsten, online beheer personeelsdossiers, online archivering, voorselectie sollicitatieprocedure, plaatsen van vacatures, eerste selectie maken o.b.v. criteria, uitnodigen en afwijzen van kandidaten, etc.

    Bovenstaande punten zijn wat voorbeelden van wat ik als Virtual Assistant voor jou kan betekenen. Deze diensten zijn onderverdeeld in een aantal gebieden: online marketing, backoffice, tekstschrijver en procesoptimalisatie.

    Toolkennis

    Als Virtual Assistant werk ik volledig vanuit mijn eigen kantoor in Amersfoort. Eerstelijnstelefoonbehandeling behoort dan ook niet tot mijn diensten. Maar als Virtual Assistant ontkom ik niet aan toolkennis. Alhoewel het geen doen is álle tools te kennen die er zijn. Veel van de tools die ik gebruik zijn bekend en worden ook door ZZP en MKB ondernemers gebruikt. Denk aan Officeproducten (Office365), Trello, WhatsApp, G Suite en veel van de bekendere CRM pakketten. Werk jij met een tool die ik nog niet ken? Dan kan je er vanuit gaan dat ik deze snel eigen maak.

    Ben je benieuwd naar wie je allemaal is voorgegaan en de referenties die zij hebben gegeven? Check dan vooral mijn openbare LinkedIn profiel. Ben je overtuigd van werken met mij als Virtual Assistant? Neem dan contact op voor de mogelijkheden.

    Een gedachte over “SHARP Support stelt zich graag voor!

    Reacties zijn gesloten.