Losse klussen

Al je documenten hebben hetzelfde lettertype, dezelfde voettekst, koptekst, kleuren. Je huisstijldocumenten zijn gemaakt. Die ene grote database in Excel is geanalyseerd, vergeleken, strakgetrokken en opgeschoond. Je aantekeningen zijn niet alleen uitgewerkt, de notulen ook samen met de actie-/besluitenlijst. Dat ene Trellobord is ingericht en geautomatiseerd, je hebt geen 1.001 ongelezen e-mails meer in je inbox en powerpoint-presentaties worden voortaan voor je gemaakt. Samenwerken en losse klussen uitbesteden aan een Virtual Assistant kan als zzp’er of als mkb’er.

 

Online marketing

Contentplanning is gemaakt, social media updates zijn gemaakt, updates worden ingepland, uitgelichte afbeeldingen voor je site worden gezocht, bezoekersaantallen worden bijgehouden, aantal likes worden bijgehouden. Wanneer je het beste kunt posten wordt voor je uitgezocht, wat speelt in je branche wordt uitgezocht, je netwerk wordt geïnventariseerd, je LinkedIn-profiel wordt onder de loep genomen, je LinkedIn-uitnodigingen worden beheerd en je instellingen worden regelmatig gecontroleerd op privacy. Allemaal onderdelen die SHARP Support als online marketing dienst aanbied aan zzp’ers en mkb’ers.

Tekstschrijven

Vacatures worden geschreven, blogs worden voorbereid, blogs worden geschreven, huisstijldocumenten worden geschreven, veelgestelde vragen worden geïnventariseerd én een standaard antwoord wordt bedacht, offertes worden geschreven of herschreven, websiteteksten worden geschreven of herschreven, standaardteksten worden gemaakt voor je. Als Virtual Assistant neem ik met tekstschrijven veel werk uit handen van zzp’ers en mkb’ers die klaar zijn met het schrijven van hun eigen teksten.

Backoffice

Je agenda is altijd up-to-date, e-mailinboxen zijn minimaal een keer per dag leeg, nooit meer e-mails kwijt, je crediteuren worden wekelijks voorbereid, je debiteuren worden wanneer nodig herinnerd, je verkoopfacturatie wordt maandelijks verstuurd, je digitale archief is nooit meer een zooitje, vergaderingen zijn genotuleerd, je CRM wordt ingericht en bijgehouden, e-mails worden gemonitord op acties, die acties worden bijgehouden én je wordt herinnerd aan nog openstaande acties. Werkzaamheden die al veel zijn uitgevoerd voor veel verschillende klanten. Ben jij klaar voor een georganiseerde backoffice?

Procesoptimalisatie

Alle kennis die nu in je hoofd zit wordt verzameld, bedrijfsprocessen worden geïnventariseerd, verbetervoorstellen voor processen worden uitgebracht, waar kan wordt geautomatiseerd, een handboek wordt gemaakt waarin álle kennis wordt opgesomd, checklists van processen worden gemaakt en bijgehouden, procesbeschrijvingen worden gemaakt. Door het stellen van veel vragen en het uitvoeren van de werkzaamheden, pluk ik de kennis uit je hoofd en leg ik deze vast. Op die manier zie ik welk proces vastloopt en welke verbetering nodig heeft. Procesoptimalisatie is daar het logische en directe gevolg van.