Blog

Outlook delen met je collega? SHARP Support legt het je simpel uit!

Herken je dat? Je collega is plotseling afwezig wegens ziekte? Er is een vakantieoverdracht niet goed gegaan? Of je werkt samen voor die ene directeur, manager of medewerker? Je wilt toegang tot elkaars agenda en takenlijst. In je organisatie heb je IT-support waar je het natuurlijk aan kan vragen. Maar…. dan moet je wel even wachten tot de andere 10 spoedeisende tickets zijn opgelost.

Wist je dat je dit ook zelf kunt instellen?

Toegang tot elkaars agenda en bijvoorbeeld takenlijst kan je zelf ook instellen. En dat gaat heel snel én makkelijk als je onderstaande stappen opvolgt.

  • Ga naar je agenda en klik met je rechtermuistoets op ‘Agenda’
  • Ga naar het tabblad ‘Machtigingen’
  • Selecteer ‘Toevoegen’
  • Voeg het e-mailadres toe of zoek je collega in het adresboek
  • Selecteer weer ‘Toevoegen’
  • Selecteer het gewenste toegangsniveau bij ‘Lezen’, ‘Schrijven’, ‘Verwijderen’ en eventueel bij ‘Overige’.

En voilà: je hebt je collega gemachtigd voor je agenda!

Wil je een takenlijst of inbox delen met je collega’s? Herhaal dan bovenstaande stappen in de eigenschappen van je takenlijst of e-mailinbox.

Hopelijk scheelt dit je weer een belletje of mailtje naar je IT-afdeling!

Bovenstaande werkt overigens in Outlookversies 2003, 2007, 2010, 2013 en 2016.

Vanuit mijn eigen kantoor in Amersfoort, centraal gelegen in midden Nederland, help ik ondernemers in heel Nederland als Virtual Assistant. Door mijn ruime ervaring (15+ jaar), is er veel mogelijk. Zet jij ook de eerste stap naar meer vrijheid?